Automobilový průmysl čelí ohromné vlně změn, které mohou mít nepříznivé dopady na celý dodavatelsko-obchodní řetězec. Proměnlivost produkce, geopolitická nestabilita a úpravy v legislativě týkající se emisí vytvářejí nečekané tlaky na výrobce i prodejce vozů.  

Analytici odhadují, že trh s automobilovým softwarem přesto poroste. Podle výzkumu Data Bridge Market Research se očekává, že globální trh s automobilovým softwarem do roku 2031 vzroste na 119,53 miliardy USD s průměrnou roční mírou růstu (CAGR) 17,70 %.

Tento trend odráží rostoucí digitalizaci a technologický pokrok v automobilovém průmyslu. Zároveň se mění chování spotřebitelů. Jak potvrzují data Global Automotive Consumer Study společnosti Deloitte, zákazníci se stále více zajímají o alternativní modely vlastnictví, autonomní řízení a ekologické cíle.

Tyto změny vyžadují od autodealerů přizpůsobení prodejních modelů, využívání nových prodejních kanálů a konsolidaci. A právě zde se efektivní řízení obchodu a marketingu stává klíčovým. Jak můžete s Automotive CRM čelit uvedeným výzvám?

Seznamte se s Automotive CRM pro autodealery na stránkách Microsoft AppSource. Nebo nás rovnou kontaktujte a rádi vám vše představíme osobně.

S čím se dnes potýkají prodejci automobilů

Rostoucí zájem o kvalitní software v oboru automotive je obecně ovlivněn poptávkou po konektivitě, rostoucí složitostí infotainment systémů a regulačními požadavky na bezpečnost, jak uvádí zpráva Outlook on the automotive software and electronics market through 2030.

Z pohledu autodealerství jsou pak nároky kladeny zejména na oblasti změn prodejního modelu, chování zákazníků nebo zavádění nových produktů.

Změna prodejního modelu vlivem přímého prodeje

Tradiční role prodeje vozů se mění s tím, jak někteří výrobci přecházejí na přímý prodej zákazníkům. To může omezit váš prostor v oblastech obchodu, marketingu a zákaznických služeb.

Sjednocené CRM v distribuční síti výrobce můžete z pozice prodejce doplnit o vlastní systém v podobě Automotive CRM. Získáte tak schopnost udržet si kontrolu nad zákaznickými daty, provádět vlastní segmentaci i cílené marketingové kampaně a zachovat si konkurenční výhodu.

Zaměřte se na monitoring klíčových metrik v CRM – např. dobu odezvy na poptávky, úspěšnost prodejních týmů a průměrnou délku prodejního cyklu. Pravidelná analýza těchto dat vám pomůže lépe přizpůsobit obchodně-marketingovou strategii.

Změny v chování zákazníků napříč generacemi

Zákazníci, zejména mladších generací, preferují online komunikaci a minimalizují fyzické návštěvy showroomů. Prodejní proces se zrychluje, auta jsou unifikovanější a možnost variabilní volby výbavy vozu je omezena.

Jak se přizpůsobit změnám v zákaznických preferencích? S Automotive CRM máte k dispozici jednotný 360° pohled na každého zákazníka. Díky tomu můžete sledovat veškeré interakce, transakce a preference na jednom místě. Centralizace dat vám usnadňuje personalizaci komunikace i nabídky. Výsledkem jsou vyšší efektivita prodejních procesů a růst zákaznické spokojenosti.

360° pohled na zákazníka

Elektromobilita a připravenost na nové produkty

Podíl elektromobilů na automobilovém trhu se zvyšuje. Podle průzkumu European Market Monitor: Cars and vans v lednu 2025 tvořil podíl všech nově registrovaných vozidel v Evropské unii 16 %, což představuje meziroční nárůst o 40 %. Prodejci vozů v této souvislosti v praxi čelí mnoha vlivům, jako jsou náhlý pokles ceny vozu, neochota k dalšímu výkupu nebo požadavky zákazníků v souvislosti s používáním, bezpečností, dobíjením a životností baterie.

Pro autodealery je nutné přizpůsobit se specifikům tohoto segmentu. Automotive CRM reflektuje uvedené okolnosti a poskytuje prodejcům klíčové funkce pro efektivní zvládání výzev spojených s elektromobilitou.

Pomůže vám v připravenosti na nové produkty a technologie například v oblastech:

  • Plánování a správy testovacích jízd, včetně rezervací vozidel a časových slotů. Výsledek? Zákaznická spokojenost a ty nejlepší reference.
  • Komplexního přehledu o každém zákazníkovi, včetně jeho preferencí a historie interakcí pro personalizovanou komunikaci a nabídku. Výsledek? Znalost zákazníka a budování vztahů.
  • Segmentace a targeting, identifikace a oslovení potenciálních zájemců o elektromobily. Výsledek? Efektivita prodejních kampaní.
  • Analytiky a reportingu za pomoci pokročilých nástrojů pro analýzu prodejních dat a sledování trendů. Výsledek? Lepší rozhodování a strategické plánování.

Manažerský přehled

Automotive CRM poháněné AI toho umí mnohem více

Automotive CRM vám pomůže napříč všemi obchodně-marketingovými aktivitami na míru potřebám autodealerství. V návaznosti na požadavky našich zákazníků, trendy v oboru automobilového průmyslu i ve světě technologií pro vás toto řešení neustále inovujeme a přizpůsobujeme

Projděte si poslední novinky v článku Nová verze Automotive CRM – rychlejší, intuitivnější a posílená o Microsoft AI.

Pár klíčových oblastí obchodu, kde Automotive CRM výrazně pomáhá:

Optimalizace prodejních procesů

S Automotive CRM snadno řídíte celý prodejní cyklus – od prvotní poptávky až po finální uzavření smlouvy. K dispozici jsou vám například nástroje pro správu příležitostí nebo plánování testovacích jízd. 360° pohled na zákazníka zajistí, že všechna potřebná data máte vždy po ruce.

Nástroje umělé inteligence v Automotive CRM vám pomáhají s rutinními činnostmi a reagují na vaše dotazy, jako jsou například: „Ukaž moje plánované aktivity na dnešek.“ nebo „Zobraz přehled mých obchodních příležitostí na příští měsíc.“

Díky usnadnění správy prodejních procesů vaši obchodníci pracují rychleji a efektivněji.

Automatizace rutinních činností za pomoci AI

Díky integraci s Office aplikacemi Microsoft 365 můžete automatizovat opakující se úkoly, jako je sledování zákaznických interakcí, zasílání upomínek či plánování schůzek. AI asistent Microsoft Copilot vám pomáhá s každodenními úkoly napříč nejpoužívanějšími aplikacemi, jako jsou Outlook, Teams, Word, Excel nebo Power Point.

AI asistence Microsoft Copilot v prostředí Microsoft 365 Outlook

Datová analytika pro personalizaci nabídek

S pokročilými nástroji pro segmentaci zákazníků můžete vytvářet cílené nabídky na základě jejich chování a preferencí. Automotive CRM vám poskytuje všechna data o zákaznících na jednom místě pro personalizovanou komunikaci a efektivnější marketingové kampaně.

Zvýšení konverzního poměru leadů

Implementace AI a strojového učení umožňuje efektivní správu leadů a příležitostí. Funkce jako prediktivní analýza a lead scoring vám pomohou identifikovat nejperspektivnější zájemce a zaměřit na ně své prodejní aktivity pro zvýšení úspěšnosti uzavírání obchodů. ​

Je toho opravdu hodně. Projděte si funkce Automotive CRM podrobněji, včetně náhledů uživatelského prostředí Funkce – Automotive CRM od Konica Minolta IT Solutions.

Kvalitní a nadčasové CRM řešení je vaše jistota v každé době

Trh se mění a digitalizace je jednou z hlavních cest, jak si udržet stabilitu a prosperitu. Automotive CRM pro autodealerství se vyvíjí a přizpůsobuje proměnám doby dle potřeb prodejců automobilů. Proto vám pomůže obstát a zajistit si konkurenceschopnost i v čase ekonomické nestability.

Rádi vám Automotive CRM představíme a doporučíme komplexní řešení v návaznosti na potřeby vašeho dealerství. Připojte se ke spokojeným zákazníkům z řad automobilových prodejců, kteří již využívají všech jeho výhod.

Kontaktujte nás a vyzkoušejte Automotive CRM v praxi!