Novinky v Microsoft Business Central 2025 Release Wave 1
Microsoft na jaře 2025 představil aktualizaci ERP systému Business Central. Nová verze Business Central 2025 wave 1 (BC 26) přináší řadu nových funkcí pro jednodušší a efektivnější práci, a to zejména v těchto oblastech:
- řízení dodavatelského řetězce
- výkaznictví a analýza dat
- finance
- projekty
- Copilot a AI inovace
- správa udržitelnosti
- uživatelské rozhraní
Vybrali jsme pro vás nejzajímavější z nových funkcí. Kompletní přehled novinek v češtině najdete v našem dokumentu zde.
Úplný seznam novinek si můžete projít také na oficiálních stránkách společnosti Microsoft zde (EN).
Vylepšené možnosti řešení problémů při úpravách nákladů
Nová verze přináší významná vylepšení procesu úpravy nákladů v Business Central.
- Rychlejší zpracování díky odstranění úzkých míst na základě telemetrie a analýzy kódu.
- Možnost provedení úpravy nákladů k vybranému období.
- Možnost spuštění úpravy nákladů jenom pro vybrané výrobní a montážní zakázky.
- Upozornění na potenciální problémy: neoptimální nastavení, velké množství záznamů nebo nesrovnalosti v datech.
- Možnost úpravy nákladů po jednotlivém zboží, což zajišťuje, že při delším běhu se postup průběžně ukládá – pokud dojde k chybě, není třeba začínat od začátku.
Změny v oblasti návrhu výrobků
- Možnost editovat řádky kusovníku a verze kusovníku v Excel.
- Možnost vložit více zboží najednou do kusovníku, verze kusovníku, komponent zakázky i do plánovaných komponent v sešitu plánování.
- Možnost odstranění komponenty (dříve bylo možné pouze zaměnit komponenty).
Blokace výroby zboží
Nově lze v BC zablokovat výrobu zboží. Tuto funkčnost lze využít například při doprodeji vyrobeného zboží, které již nechcete dále vyrábět. Zablokovat pro výrobu lze jak zboží, tak i pouze variantu zboží.
Změna data dokončení výrobní zakázky beze změny data plánování
Nová funkčnost umožňuje změnit datum dokončení výrobní zakázky bez posunu data plánování.
Tuto funkčnost lze s výhodou využít v případě, kdy je výrobní zakázka rezervována z prodejní objednávky. Bez této funkčnosti nešlo posunout datum dokončení, protože se zároveň posunovalo i datum plánování a vznikal tak konflikt rezervací. Nyní, pokud se neposune datum plánování, ale jen datum dokončení, nedojde ke konfliktu rezervací.
Souběžné účtování zásob
Od této verze Business Central je dostupné souběžné účtování zásob, tj. více uživatelů můžou vytvářet položky zboží účtováním transakcí zboží. Systém používá dynamické přiřazování čísel položek a tím se vyhýbá uzamčení tabulky položek zboží a souvisejících tabulek.
Shrnutí pomocí Copilota
Na všech stránkách typu karta nebo doklad je nově v okně s fakty dostupná sekce Souhrn, která využívá AI pro zobrazení nejdůležitějších informací o aktuálním záznamu. Funkce funguje na všech kartách a dokladech včetně stránek, které jsou mimo standardní verzi Business Central (součást add-on aplikace nebo programová úprava).
Copilot čerpá ze všech polí se zadanou nápovědou (tooltipem), a to i z polí přidaných externími aplikacemi. Shrnutí obsahuje interaktivní odkazy na zdrojová pole nebo související podřízené stránky.
Účtování udržitelnosti ve finančním deníku
Od této verze systému přibyla možnost účtování na účty udržitelnosti přímo z finančního deníku (dříve se tyto informace zapisovaly do deníku udržitelnosti).
Zaúčtováním automaticky vzniká položka udržitelnosti.
Evidence udržitelnosti u vody a odpadového hospodářství
Nově je možné mimo CO₂ odděleně zaznamenávat také vodu a odpad do položek udržitelnosti (pomocí deníku udržitelnosti a periodického deníku udržitelnosti).
Stejným způsobem byly rozšířeny cíle udržitelnosti, aby bylo možné sledovat průběh hospodaření s vodou a odpady.
Další zajímavá vylepšení
Definice povolených jazyků pro jednotlivá prostředí: nově na stránce Povolené jazyky můžete nastavit seznam povolených jazyků. Při výběru z číselníku jazyků pak budou k dispozici pouze předem definované jazyky.
Náhled PDF příloh: nově lze v Business Central v cloudu zobrazit náhled přílohy ve formátu PDF bez nutnosti jejího stažení (obdobně jako se zobrazuje náhled tiskové sestavy). Změna se týká pouze formátu PDF, přílohy v jiných formátech lze zobrazit pouze po stažení.
Rozšířený text na řádcích pokladních dokladů: v Business Central byla doplněna možnost na řádcích pokladních dokladů použít rozšířené texty nadefinované k finančním účtům.
A je zde samozřejmě i řada dalších novinek. Vybrali jsme pro vás ty nejvýznamnější. Neváhejte se nás zeptat na vše, co vás k Dynamics 365 Business Central zajímá.
Microsoft Dynamics 365 Business Central stále posouvá hranice možností ERP řešení. Nové funkce v aktualizaci BC 26 přináší další zjednodušení výrobních procesů, zlepšují řízení projektů a zavádějí pokročilé nástroje pro analýzu a ovládání systému.
Chcete se dozvědět více o tom, jak může Microsoft Dynamics 365 Business Central prospět vaší firmě?
Kontaktujte nás zde nebo pomocí tlačítka Poptávka.
Naši odborníci jsou připraveni vám pomoci s implementací a optimalizací tohoto výkonného ERP systému.
Kategorie
- 8 STEPS Business Consultation
- Audit nastavení bezpečnosti a ochrany dat
- Audit strategie digitální transformace společnosti
- Audit technologické strategie
- Automotive CRM
- BA4 Assets
- BA4 Banking
- BA4 Base
- BA4 Cars
- BA4 Commerce
- BA4 Controlling
- BA4 Correction Entries
- BA4 CRIBIS
- BA4 Czech Payroll
- BA4 Depository
- BA4 EDI
- BA4 eDocs
- BA4 Equipment Register
- BA4 FA Inventory
- BA4 Finance
- BA4 Government
- BA4 Item Statements
- BA4 Job Queue
- BA4 Logistics
- BA4 PBI Analytics
- BA4 Work Equipment
- Balíčky pro vývoj a služby Microsoft Azure
- Bezpečnost
- Budoucnost HR je digitální
- Citizen Development
- Cloud and Security Consulting
- Consents pro Dynamics 365
- CRIBIS Connector
- Customer Engagement
- Datová řešení
- Digitalizace
- DMS & ECM řešení pro vaši chytrou kancelář
- Document management pro SAP ERP
- Document Management System
- Dynamics 365 Finance a Dynamics 365 Supply Chain Management
- Energetika
- Enterprise Content Management
- Fleetman
- Holdingy
- Chemická výroba
- Kentico Xperience
- Komunikace a spolupráce
- Licenční poradenství a optimalizace
- LMS365
- Microsoft AI
- Microsoft Azure
- Microsoft Cloud
- Microsoft Copilots
- Microsoft Defender
- Microsoft Dynamics 365 Business Central
- Microsoft Dynamics 365 Customer Service
- Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations
- Microsoft Dynamics 365 Marketing
- Microsoft Dynamics 365 Sales
- Microsoft Fabric
- Microsoft Intune
- Microsoft Partner
- Microsoft Power Platform
- Microsoft Security
- Obchodní společnosti a velkoobchod
- Podnikové aplikace na Microsoft Power Platform
- Poradenství v oblasti bezpečnosti
- Poradenství v oblasti využití Microsoft Power Platform
- POS NG Retail
- Pricing Azure
- Professional Services
- Project Insights
- Projektový engineering a kusová výroba
- Real Estate & Development
- Real Estate Suite – Square2
- Retail a maloobchod
- ScanFlow Invoices
- Služby a poradenství k Microsoft 365
- Směrnice NIS2
- Správa a zabezpečení pro školy
- SRM
- Státní správa a samospráva
- Talkey
- Video-analytické technologie a řešení
- Vývoj a služby Microsoft AZURE
- Workshopy k Microsoft 365
- Zabezpečení s Microsoft SECURITY
- Zdravotní pojišťovny
- Zdravotnictví
- Nezařazené
- Automotive
- Development
- HR
- Infor
- Konica Minolta IT Solutions Czech
- Microsoft 365
- Microsoft Dynamics 365
- Power Platform
- Produktivita 365
- Servisní organizace
- Strojírenství
- Vývoj softwaru na zakázku
- Yavica FlexProperty