Pořádek v pohledávkách díky Microsoft Dynamics Finance & Operations
Kontrola a správa pohledávek je jedním ze základních úkolů oddělení Controllingu každé společnosti. Hlavním úkolem tohoto oddělení je provádět vyhodnocení provozního Cash-Flow v oblasti příjmové oblasti a identifikovat příčiny jak pozitivního, tak i negativního trendu tohoto Cash-Flow.
Na základě identifikovaných problémů připravuje Controlling podklady pro řídící management firmy včetně návrhů opatření a kroků, které následně ovlivní negativní trendy Cash-Flow.
ERP systém společnosti Microsoft s názvem Dynamics 365 Finance & Operations je moderní a komplexní řešení, které poskytuje například usnadnění činností Controllingu. Pracovníkům oddělení přináší nástroje, které jim poskytují výstupy pro dvě základní sady možných opatření pro snížení rizika rizikového chování zákazníků.
První sadou je výstup ERP systému, který analyzuje chování klientů, jejich rizikovost při dodržování termínů splatnosti pohledávek, správného nastavení platebních podmínek a limitů úvěru. Na základě těchto klíčových informací pracovníci oddělení Controllingu provádí „ocejchování“ každého zákazníka tzv. kategorií spolehlivosti., Na základě nastavených kategorií a jejich přiřazení lze identifikovat bezproblémové klienty, ale i naopak zákazníky s určitou úrovní rizika. Klienty lze pak snadno zařadit do příslušné kategorie a vytvářet specifické podmínky a pravidla pro každou kategorii. Výstupem tohoto monitorování a vyhodnocení je tvorba úkolů např. pro obchodní oddělení, aby kontaktovalo tyto rizikové zákazníky a našlo se tak vhodné řešení pro snížení aktuálního rizikového chování. Jako krajní možnost pak může být zablokování obchodních procesů u daného problémového klienta, než dojde ke změně chování takové firmy nebo uhrazení pohledávek.
Druhou sadou je výstup ERP systému, který analyzuje otevřené saldo zákazníků, tzn. nezaplacené pohledávky, jejich výši a stáří takového dluhu s cílem toto otevřené saldo posouvat z oblasti hodnot otevřených pohledávek, které jsou v různém stáří po splatnosti, do oblasti hodnot otevřených pohledávek, které splňují nastavené podmínky splatnosti daného zákazníka. Na základě těchto informací pracovník oddělení Controllingu poskytuje podklady pro obchodní oddělení, obchodní zástupce a finanční oddělení správy pohledávek s cílem kontaktovat rizikové klienty, zaslat jim upomínací dopis s uvedením seznamu problémových pohledávek, kontaktovat tyto zákazníky a opět hledat vhodné řešení k nápravě aktuálního stavu otevřených pohledávek.
Pracovníci oddělení Controllingu standardně pracují s přednastavenými pracovními prostory, které mají definovány veškeré potřebné nástroje pro monitorování, analýzu, vyhodnocení a tvorbu opatření tak, aby činnosti těchto pracovníků byly standardizovány do denních, případně periodických procesů.
To znamená, že pracovní role oddělení Controllingu a jejich přiřazení konkrétnímu pracovníkovi umožňuje přístup na tyto pracovní prostory a jejich nástroje s tím, že tento pracovník má k dispozici klíčové údaje a ukazatele z oblasti provozního Cash-Flow, správy zákazníků a je informován o stáří pohledávek.
Následující video ukázky prezentují vybrané procesy zpracování, které pracovník oddělení Controllingu běžně vykonává. Ukazují použití nástrojů a funkcí tohoto procesu a případných aktivit a úkolů pro nápravu případného problému.
Přemýšlíte o implementaci moderního ERP systému ve své společnosti a chcete se dozvědět o aplikaci Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations více? Stačí kliknout na tlačítko „Mám zájem“ vpravo dole a naši konzultanti vám rádi vše vysvětlí.
Čestmír Peřina, Solution Architect
Konica Minolta IT Solutions Czech
kmits.cz/li
Kategorie
- 8 STEPS Business Consultation
- Audit nastavení bezpečnosti a ochrany dat
- Audit strategie digitální transformace společnosti
- Audit technologické strategie
- Automotive CRM
- BA4 Assets
- BA4 Banking
- BA4 Base
- BA4 Cars
- BA4 Commerce
- BA4 Controlling
- BA4 Correction Entries
- BA4 CRIBIS
- BA4 Czech Payroll
- BA4 Depository
- BA4 EDI
- BA4 eDocs
- BA4 Equipment Register
- BA4 FA Inventory
- BA4 Finance
- BA4 Government
- BA4 Item Statements
- BA4 Job Queue
- BA4 Logistics
- BA4 PBI Analytics
- BA4 Work Equipment
- Balíčky pro vývoj a služby Microsoft Azure
- Bezpečnost
- Budoucnost HR je digitální
- Citizen Development
- Cloud and Security Consulting
- Consents pro Dynamics 365
- CRIBIS Connector
- Customer Engagement
- Digitalizace
- DMS & ECM řešení pro vaši chytrou kancelář
- Document management pro SAP ERP
- Document Management System
- Dynamics 365 Finance a Dynamics 365 Supply Chain Management
- Energetika
- Enterprise Content Management
- Fleetman
- Holdingy
- Chemická výroba
- Kentico Xperience
- Komunikace a spolupráce
- Licenční poradenství a optimalizace
- LMS365
- Microsoft AI
- Microsoft Azure
- Microsoft Cloud
- Microsoft Copilots
- Microsoft Defender
- Microsoft Dynamics 365 Business Central
- Microsoft Dynamics 365 Customer Service
- Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations
- Microsoft Dynamics 365 Marketing
- Microsoft Dynamics 365 Sales
- Microsoft Intune
- Microsoft Partner
- Microsoft Power Platform
- Microsoft Security
- Obchodní společnosti a velkoobchod
- Podnikové aplikace na Microsoft Power Platform
- Poradenství v oblasti bezpečnosti
- Poradenství v oblasti využití Microsoft Power Platform
- POS NG Retail
- Pricing Azure
- Professional Services
- Project Insights
- Projektový engineering a kusová výroba
- Real Estate & Development
- Real Estate Suite – Square2
- Retail a maloobchod
- ScanFlow Invoices
- Služby a poradenství k Microsoft 365
- Správa a zabezpečení pro školy
- SRM
- Státní správa a samospráva
- Talkey
- Video-analytické technologie a řešení
- Vývoj a služby Microsoft AZURE
- Workshopy k Microsoft 365
- Zabezpečení s Microsoft SECURITY
- Zdravotní pojišťovny
- Zdravotnictví
- Nezařazené
- Automotive
- Development
- HR
- Infor
- Konica Minolta IT Solutions Czech
- Microsoft 365
- Microsoft Dynamics 365
- Power Platform
- Produktivita 365
- Servisní organizace
- Strojírenství
- Vývoj softwaru na zakázku
- Yavica FlexProperty