České lokalizované rozšíření Microsoft Dynamics 365 Business central pro výkaznictví dat ve veřejném sektoru a neziskových organizacích (příspěvkové organizace, organizační složky státu, veřejné výzkumné instituce, apod).

Usnadňuje komunikaci se systémem státní pokladny CSÚIS (centrální systém účetních informací státu) a pokrývá:

  • sběr dat, potřebných pro výkazy CSÚIS
  • kompletaci těchto dat prostřednictvím nástrojů D365BC
  • vlastní sestavení a export výkazů CSÚIS
 

Podrobný popis funkcí

Aplikace BA4government rozšiřuje standardní funkčnost ERP systému Microsoft Dynamics 365
Business Central a zjednodušuje každodenní práci uživatelů v příspěvkových organizacích, organizačních složkách státu, výzkumných organizacích a dalších subjektech veřejného a neziskového sektoru. Nástroje add-onu vám usnadní pořizování potřebných dat pro výkaznictví, kompletaci dat výkazů a komunikaci se systémem státní pokladny (CSÚIS – centrální systém účetních informací státu). Aplikace umožňuje práci s daty potřebnými pro výkazy PAP (pomocný analytický přehled), PKP (pomocný konsolidační přehled), CF (Peněžní příjmy a výdaje „cashflow“) a podobně.

Sběr dat

Tyto funkčnosti umožňují v systému D365BC evidovat a pořizovat data potřebná pro budoucí vykázání do systému CSÚIS pro tyto položky (podrobnější možností definice dimenzí a filtrů najdete v příručce aplikace – sekce ke stažení níže)

  • Účetní osnova
  • Účto skupiny zákazníka/ dodavatele/ bankovního účtu
  • Výchozí dimenze PAP
  • Nastavení hodnot dimenzí PAP dle partnerů
  • Konsolidační partneři
  • Veřejné zakázky
  • Žádanky PKZ (pomocný konsolidační záznam)
  • Finanční deníky (Finanční doklady)
  • Pokladní doklady
  • Nákupní, prodejní doklady
  • Věcná položka – změna čísla partnera
  • Opravné položky k pohledávkám

Kompletace dat

Funkce pro vnitřní kompletaci dat, určených pro vykázání do systému CSÚIS. Umožní také provedení uživatelských kontrol pořízených dat v prostředí D365BC předtím, než budou odeslány do systému CSÚIS. Zahrnuje:

  • Účetní schémata – údaje pro výkazy, rozpad dle partnerů
  • Analýzy dle dimenzí
  • Agregace dat pro položky výkazů

Vykázání dat

Nástroj Dispečer datových zpráv umožňuje sestavení (vygenerování) výkazu, jeho export do formátu XML, potřebného pro odeslání výkazu do systému CSÚIS a také kontrolu (validaci) před odesláním 

Typy zpráv

  • Označení aktivních výkazů účetní jednotky
  • Určení periodicity výkazů pro Dispečer datových zpráv
  • Definice datových zpráv (výkazů) dle balíčků CSÚIS

Implementace BA4 Governance

Aplikaci je možné zprovoznit jak při nové instalaci Microsoft Dynamics 365 Business Central, tak i v rámci již existujícího systému. Zprovoznění je rychlé a nenáročné. Můžete jej provést vlastními silami, nebo využít našich služeb.

Pro rychlou adopci a plné využití aplikace nabízíme také zaškolení.

Chcete zjistit více?
Stáhněte si příručku s podrobným popisem funkcionalit, nebo se nás na cokoliv zeptejte pomocí tlačítka Poptávka.

Některé příklady usnadnění práce a zlepšení procesů s BA4 Governance

Přehled o Konsolidačních partnerech

Systém umožňuje import aktuálního „Výčtu konsolidovaných jednotek státu a dalších subjektů“. Na stránce Kontakty můžete zkontrolovat, že u institucí, které mají platný záznam na stránce Konsolidační partneři, je v poli Konsolidační jednotka uvedena hodnota Ano (zatrženo).

Lepší organizace a snížení chybovosti ve Finančním deníku

Údaje o Číslech partnerů, pro Účet či Protiúčet, je možné vybrat či změnit ručním výběrem. Tuto funkčnost lze využít zejména tehdy, pokud je třeba ve Finančním deníku pořídit záznamy s Typem účtu, či Typem protiúčtu odlišným od Zákazníka, Dodavatele, popř. Bankovního účtu. Uvedená pole mají odkaz do tabulky Kontakty.

Pokud byly u Účtů účetní osnovy vyplněny hodnoty Dimenze MD/DAL pro dimenze PAP, budou tyto hodnoty při účtování dokladu, vyplněny do souvisejících věcných položek, pokud uživatel na řádku dokladu ručně neuvedl jiné hodnoty.

Obdobný postup lze použít i pro vytvoření Finančního dokladu. Údaje potřebné pro budoucí výkazy jsou zakládány v řádcích dokladu.

Zjednodušení práce s Nákupním a Prodejním dokladem

Pokud je potřeba zadat více hodnot dimenze VZ (veřejná zakázka) k jednomu nákupnímu dokladu (např. faktuře), je možné využít funkci Rozdělení dokladu. Po vyvolání této funkce je možné rozdělit doklad např. podle Částek (LM) s udáním konkrétní hodnoty Kódu veřejné zakázky. Po zaúčtování nákupního dokladu (např. faktury), pak dojde k vytvoření více Položek dodavatele s jednotlivými hodnotami dimenze VZ.

Obdobný princip pro doplnění údajů nutných pro sběr dat výkazu PAP (PKP, CF) lze využít i u Prodejních dokladů (např. faktuře). Jediný údaj, který není v prodejních dokladech k dispozici, je údaj Kód veřejné zakázky. Na straně prodejních dokladů není tento údaj ze strany CSÚIS vyžadován.

 

 

Nechte nám vzkaz

Vyplňte prosím všechna pole označená hvězdičkou!

Rádi bychom s Vámi zůstali v kontaktu. Zaškrtněte prosíme oblast/oblasti, které Vás zajímají:

Sem spadá například: ekonomické a účetní informační systémy, systémy pro skladové hospodářství, řízení výroby, vykazování práce, řízení obchodního týmu, řešení pro HR a personalistiku, zákaznický servis v terénu, kontaktní centra, event management, reporting v reálném čase, mobilní aplikace, partnerské portály, sdílení dokumentů ve firmě, emaily, chaty a videokonference a kancelářské balíčky a této oblasti se týkající bezplatné vzdělávání, novinky, informace o akcích a akční nabídky.

Sem spadá například: nadstavby řešení společnosti Microsoft určené zákazníkům na míru, tedy skladové hospodářství a ekonomika a účtování, kamerový monitoring vozidel a dílny, plánování kapacit servisu a pracovníků, mobilní aplikace, servisní historie, dealer management systém, řízení výroby, komunikace s dodavateli, řízení vztahu se zákazníky, obchodního týmu a poprodejního procesu a péče, reporting v reálném čase a kancelářské balíčky a této oblasti se týkající bezplatné vzdělávaní, novinky, informace o akcích a akční nabídky.

Sem spadá například: 3D tisk, kamerové systémy Mobotix, digitální pracoviště budoucnosti Workplace Hub a další, které Konica Minolta průběžně vyvíjí a zastřešuje.


Výše uvedeným souhlasím se zpracováním svých osobních údajů za účelem zasílání marketingových a obchodních sdělení z oblastí mnou výše uvedených.

Výše uvedený souhlas se zpracováním osobních údajů od Vás potřebujeme v souvislosti s nařízením Evropské unie o ochraně osobních údajů (GDPR, účinnost od 25. 5. 2018), abychom prostřednictvím e-mailu anebo telefonátu mohli být s Vámi i nadále v kontaktu pro oblast, která Vás zajímá.

Zde najdete plné znění souhlasu společnosti Konica Minolta IT Solutions Czech s.r.o., U Plynárny 1002/97, 101 00 Praha 10, IČ: 25820826

Ujišťujeme Vás, že Vás nebudeme zahlcovat množstvím e-mailů nebo telefonátů. Děkujeme.

Poptávka