Forecast – silný nástroj pro řízení firmy

Na silnici také chcete vidět co nejdál 

Forecast (prognóza) pomáhá organizacím předvídat, kolik peněz jejich prodejní tým v daném časovém rámci vygeneruje. Forecast je projekce toho, co bude prodejce, tým nebo firma prodávat v daném předdefinovaném období (měsíc nebo čtvrtletí). Při správném nastavení může hrát významnou roli v úspěšnosti společnosti.

Co vše můžeme díky forecastu sledovat?
  • Obchodníci vidí svůj aktuální výkon oproti stanoveným cílům a identifikují rizika.
  • Manažeři sledují individuální prodejní výkon oproti kvótám, aby mohli cíleně poskytovat pomoc při obchodu, koučování a provádět další opatření.
  • Ředitelé využívají předpovědní trendy k odhadům prodejů v oddělení a v případě potřeby k přerozdělení zdrojů.
  • Vedoucí organizace používají odhady ke změně produktové strategie nebo k předání aktualizovaných projekcí investorům.

Úpravy umožňují obchodním manažerům nebo prodejcům odhadnout konečnou částku, kterou očekávají pro příležitosti forecastu a kterou přinesou na konci prognózovaného období. Manažeři prodeje mají možnost upravit si obchodní plán podle svého odhadu. Pokud například usoudí, že jedna z příležitostí jeho přímého podřízeného může mít větší hodnotu, než je navržená částka, může hodnotu v prognóze zvýšit. Všechny úpravy a změny se vzápětí projeví v nadřazeném záznamu a celkových sledovaných ukazatelích.

Sledování historie úprav ve forecastu

Lze také zobrazit historii úprav forecastu a informace o dalších typech zásahů, jako je:

  • Přímé nastavení: Určuje, že uživatel přímo upravil hodnotu v aktuální buňce. Přímé nastavení lze vrátit zpět.
  • Nepřímé nastavení: Určuje, že uživatel provedl úpravu jiné hodnoty někde v mřížce. Tato úprava byla šířena prostřednictvím forecastu.
  • Vypočítaná hodnota: Zobrazuje hodnotu vypočítanou systémem, pokud neprobíhají žádné přímé ani nepřímé úpravy.

Data forecastu jsou průběžně aktualizována jejich automatickým přepočtem v pravidelných intervalech. Na panelu příkazů se zobrazuje datum i čas posledního přepočtu. Pokud víte, že se podkladová data změnila, můžete vybrat možnost Přepočítat pro ruční přepočet. Po obnovení stránky, se zobrazí aktualizované hodnoty.

Při přepočtu se ve forecastu automaticky provede několik akcí:

  • Agregace a souhrny pro podkladová data budou přepočítány.
  • Všechny změny cíle nebo kvóty jsou zkontrolovány a aktualizovány.
  • Všechny další změny ovlivňující hodnoty forecastu (kromě změn hierarchie) jsou aktualizovány.
  • Přepočítává se pouze aktuální období forecastu.

V našem video-tipu vám ukážeme, jak si forecasty (prognózy) snadno nastavit a obsluhovat tak, aby vám vždy ukázaly, co potřebujete vidět:

Jak začít?

U forecastu jsou důležité jak správné nastavení, tak i výběr sledovaných hodnot. Nechcete být přehlcení daty, ale nechcete ani aby vám něco uniklo. Existuje jednoduchý princip, jak úspěšně využívat jakýkoliv analytický nástroj: Napřed se zamyslete, na jaké otázky vám má vlastně odpovědět. Na co dokážete reagovat a co v chodu firmy na základě dat dokážete ovlivnit.
Naši konzultanti vám v tom rádi pomohou. Kontaktujte nás, stačí kliknout na tlačítko “Mám zájem”.  

 

Pokud chcete vědět, jak nejen tuto, ale i další funkčnosti v Dynamics 365 Sales běžně využívat v každodenní praxi, podívejte se na páteční podcast na kmits.cz/365yt.

Nebo se zaregistrujte k odběru článků zde a další tipy vám budou chodit do vaší e-mailové schránky (samozřejmě jde odběr opět i jednoduše zrušit).

 

Tým Konica Minolta IT Solutions Czech

kmits.cz/li

Reference

Mám zájem