Utilities

We offer IT solutions that enable the purchase and sale of energy products from households to large companies, dynamic development for commodity prices that require the prediction of price developments for several years, a network of customer contact points (front office) with centralized management (back office), or a combination of various sales channels such as contact points, portal, dealer network, and partners.

What we can help with

Comprehensive coverage of the needs of an energy trading company, including both back office processes as well as front office sales processes in one compact solution.

  • Omni-channel – sales support through contact points, portal, and partner network.
  • Price calculation – use of tools for the calculation of individual product prices.
  • Integration – the technology used offers cloud and local system deployment and the possibility of integration with existing solutions for billing, document management, and other systems using a single interface.

Technical information

When transforming your business processes to digital, automated processes you want your data to be stable, secure and always accessible.

We combine the strengths of the powerful Microsoft Dynamics 365 and Azure platform with our deep industry and business process knowledge. This way we can give you total peace of mind.

  • Drive efficiency through automated processes, a simplified user experience and customer self-service capabilities, resulting in a guaranteed lower cost to serve.
  • Increase customer insights through omni-channel features allowing you to pro-actively manage customer satisfaction.
  • Streamline business processes through a flexible, highly configurable modular platform and seamless third-party integration.

 

Write us

Vyplňte prosím všechna pole označená hvězdičkou!

What area do you need to address?

We would like to stay in touch with you. Please tick the area(s) you are interested in:

Sem spadá například: ekonomické a účetní informační systémy, systémy pro skladové hospodářství, řízení výroby, vykazování práce, řízení obchodního týmu, řešení pro HR a personalistiku, zákaznický servis v terénu, kontaktní centra, event management, reporting v reálném čase, mobilní aplikace, partnerské portály, sdílení dokumentů ve firmě, emaily, chaty a videokonference a kancelářské balíčky a této oblasti se týkající bezplatné vzdělávání, novinky, informace o akcích a akční nabídky.

Sem spadá například: nadstavby řešení společnosti Microsoft určené zákazníkům na míru, tedy skladové hospodářství a ekonomika a účtování, kamerový monitoring vozidel a dílny, plánování kapacit servisu a pracovníků, mobilní aplikace, servisní historie, dealer management systém, řízení výroby, komunikace s dodavateli, řízení vztahu se zákazníky, obchodního týmu a poprodejního procesu a péče, reporting v reálném čase a kancelářské balíčky a této oblasti se týkající bezplatné vzdělávaní, novinky, informace o akcích a akční nabídky.

Sem spadá například: 3D tisk, kamerové systémy Mobotix, digitální pracoviště budoucnosti Workplace Hub a další, které Konica Minolta průběžně vyvíjí a zastřešuje.


I agree to the processing of my personal data for the purpose of sending marketing and commercial communications in the areas listed above.

We need the above consent to process personal data from you in connection with the European Union's General Data Protection Regulation (GDPR, effective from 25 May 2018) so that we can continue to be in contact with you via email and/or phone call for the area of interest.

Here you will find the full text of the consent of Konica Minolta IT Solutions Czech s.r.o., U Plynárny 1002/97, 101 00 Prague 10, ID No.: 25820826

Please be assured that we will not overwhelm you with many e-mails or phone calls. Thank you.

Write us