Service organizations

The strengths of service organizations are speed, professionalism, and employee expertise. The key to maximum customer satisfaction is fast and trouble-free communication between dispatchers, technicians, and the client.

What we can help with

Deploy a set of first-class technologies combined in an all-in-one solution tailored exactly to your industry. Turn your services from reactive to proactive.

 

 Resource planning and optimization – with field service management technologies, your employees will always be in the right place at the right time and equipped with everything needed to professionally deliver an order.

Integration with existing software – you can integrate flexible solutions with existing applications that you already use.

Your business with Dynamics 365 and Microsoft Teams. Invite anyone in your organization to view and contribute to Dynamics 365 customer records within the flow of a Microsoft Teams chat or channel.

Resolve customer issues the first time, every time

Deliver proactive service

Ensure consistent and dependable operations by predicting, detecting, and resolving service issues before your customers even know there’s a problem.

Deliver differentiated service engagements

Provide access to the right information at the right time. Increase first-time fix rates and technician productivity with:

  • Smart route planning.
  • Internet of Things (IoT) integration.
  • Remote expert collaboration using mixed reality.

 

Maximize technician utilization and minimize travel time

Help dispatchers achieve business objectives with:

  • Embedded optimization within the schedule board.
  • Schedules to meet service-level agreements (SLAs).
  • Predictive travel time and work duration.

 

Track and manage assets to reduce downtime

Define attributes that characterize different assets with:

  • Ability to pinpoint asset locations and hierarchy.
  • Geofencing capabilities.
  • Monitor asset properties over time.

Write us

Vyplňte prosím všechna pole označená hvězdičkou!

What area do you need to address?

We would like to stay in touch with you. Please tick the area(s) you are interested in:

Sem spadá například: ekonomické a účetní informační systémy, systémy pro skladové hospodářství, řízení výroby, vykazování práce, řízení obchodního týmu, řešení pro HR a personalistiku, zákaznický servis v terénu, kontaktní centra, event management, reporting v reálném čase, mobilní aplikace, partnerské portály, sdílení dokumentů ve firmě, emaily, chaty a videokonference a kancelářské balíčky a této oblasti se týkající bezplatné vzdělávání, novinky, informace o akcích a akční nabídky.

Sem spadá například: nadstavby řešení společnosti Microsoft určené zákazníkům na míru, tedy skladové hospodářství a ekonomika a účtování, kamerový monitoring vozidel a dílny, plánování kapacit servisu a pracovníků, mobilní aplikace, servisní historie, dealer management systém, řízení výroby, komunikace s dodavateli, řízení vztahu se zákazníky, obchodního týmu a poprodejního procesu a péče, reporting v reálném čase a kancelářské balíčky a této oblasti se týkající bezplatné vzdělávaní, novinky, informace o akcích a akční nabídky.

Sem spadá například: 3D tisk, kamerové systémy Mobotix, digitální pracoviště budoucnosti Workplace Hub a další, které Konica Minolta průběžně vyvíjí a zastřešuje.


I agree to the processing of my personal data for the purpose of sending marketing and commercial communications in the areas listed above.

We need the above consent to process personal data from you in connection with the European Union's General Data Protection Regulation (GDPR, effective from 25 May 2018) so that we can continue to be in contact with you via email and/or phone call for the area of interest.

Here you will find the full text of the consent of Konica Minolta IT Solutions Czech s.r.o., U Plynárny 1002/97, 101 00 Prague 10, ID No.: 25820826

Please be assured that we will not overwhelm you with many e-mails or phone calls. Thank you.

Write us