Jak na to: dokumenty v bezpečí i mimo firmu

/ LabelsSharePointWord

Aby se předešlo nechtěnému úniku informací v nebo mimo společnost, administrátor může nastavit tzv. „labels“, což je vlastně sada pravidel, která se aplikuje na obsah, nejen na dokument. 

Znamená to, že si vytvoříte například 3 možnosti: veřejné, pouze interní, tajné. Každé pravidlo bude obsahovat různou kombinaci toho, co se může, a co ne. 

Kde se to dá využít?

Aplikovat se to dá např. na otevření příloh, přeposlání, vytisknutí, vytvoření screenshotu (lze nastavit i to, že ho nevytvoříte ani v jiném operačním systému nebo na mobilu), uplatnění vodoznaku přihlášeného člověka přes celou obrazovku nebo stanovením expirace a vymazáním. Kombinací je velká řada a záleží jen na vás, jak moc potřebujete chránit obsah.

Spolupráce s umělou inteligencí

Nemůžete ale spoléhat na to, že budou všichni zaměstnanci používat tato přednastavená pravidla zodpovědně, a proto je tu opět umělá inteligence a strojové učení. Pravidla se mohou spustit jako doporučená nebo vyžadovaná, když je dokument buď určitého typu, nebo obsahuje vybraná slova jako např. řetězec připomínající rodné čislo, číslo kreditní karty nebo pouze kódové označení tajného projektu – třeba s názvem „modrý slon“. 

Jak se tato funkčnost používá? Podívejte se na video níže: 

Pokud chcete vědět, jak tuto, ale i další funkčnosti kolem bezpečného sdílení obsahu běžně využívat v každodenní praxi, podívejte se na podcast níže. 

Klikněte na „Nastavit připomenutí“ na YouTube, aby Vám před začátkem premiéry přišla notifikace.

Zaregistrujte se k odběru článků zde.

Tým Konica Minolta IT Solutions Czech

kmits.cz/li

Kategorie

Reference

Poptávka