Jak na to: interní komunikace – jaký kanál zvolit

/ TeamsYammer

Často se diskutuje, jaký je vlastně rozdíl mezi firemní komunikací na interní sociální síti Yammer a komunikací přes #MSTeams do celé firmy. Ne že by nešlo využít obou kanálů pro sdělení stejného obsahu všem zaměstnancům v organizaci, ale Yammer je pozicován jako místo pro interní komunity, tedy místo komunikace pro celou společnost. Zatímco #MSteams je určený pro relativně malou skupinu lidí. Yammer komunikace je implicitně určena pro nahrazení e-mailů do celé firmy. Někdo může namítat, že Microsoft umožnil do jednoho týmu přidat ale několik desítek tisíc uživatelů. Má to svá pro, ale i proti. Zkusíme si ukázat základní rozdíly: 

Rychlost komunikace 

Zatím co #MSTeams je tzv. IM, tedy Instant messaging, neboli určený pro okamžité zprávy, na Yammeru se neočekává rychlá odpověď, někdy se neočekává dokonce žádná odpověď. Na Yammeru jen informujete o nějaké novince a dáváte možnost lidem reagovat. Připomíná to trochu noviny či on-line magazíny.  

Audience 

Yammer je od základů otevřen všem ve firmě, kdežto u #MSteams musíte vybrat skupinu příjemců zpráv (nebo to musí nastavit IT tak, aby byli přidáváni a odebíráni uživatelé podle potřeby). 

Použitý tón 

#MSTeam je určen většinou pro neformální komunikaci, protože se členové týmu znají. Zatímco u Yammeru nikdy nevíte, kdo se podívá na váš příspěvek. Lidé se snaží udržovat formálnejší komunikaci. 

 

Když to velice zjednodušíme, rozdíl v komunikaci je podobný jako u hromadné SMS zprávy (nebo hromadné zprávy přes Whatsapp) verzus sdělení na vaší soukromé stěně na Facebooku nebo LinkedInu, kde vidí obsah jen vámi schválené osoby. 

Dobrá zpráva je, že Yammer a #MSTeams se postupně přibližují a budou spolupracovat víc a víc. Co můžeme nasdílet veřejně, je právě oznámená funkčnost Yammer komunit v prostředí #MSTeams: 

Podívejte se, jak jednotlivé služby pozicuje Microsoft. 

Poznámka: Obrazový záznam je ze stránek společnosti Microsoft. Na díla se vztahují autorská práva. 

 

Pokud chcete vědět, jak tuto, ale i další funkčnosti kolem interní komunikace běžně využívat v každodenní praxi, podívejte se na podcast níže. 

Klikněte na „Nastavit připomenutí“ na YouTube, aby Vám před začátkem premiéry přišla notifikace.

Zaregistrujte se k odběru článků zde.

Tým Konica Minolta IT Solutions Czech

kmits.cz/li

Kategorie

Reference

Poptávka